1. Czym są pliki „cookies”?
To niewielkie informacje, nazywane ciasteczkami, wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy i zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych. „Cookies” składają się z szeregu liter i cyfr. Znajdują się w nich różne informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych, np. podczas logowania do konta pocztowego czy sklepu internetowego. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
2. Do czego są używane pliki „cookies”?
a) do dostosowania zawartości stron serwisów internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
b) do tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
c) do utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
3. Pliki „cookies” możemy podzielić na następujące kategorie:
a. Ze względu na czas przez jaki „cookies” będą umieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika:
– sesyjne- przechowywane są na urządzeniu użytkownika do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej; są one wykasowane po zamknięciu przeglądarki lub wylogowaniu się ze strony internetowej,
– stałe- przechowywane są przez zdefiniowany czas, który określany jest przez parametr zawarty w pliku „cookie”. Nie są one kasowane po zamknięciu przeglądarki i pozostają w urządzeniu użytkownika na określony czas lub bez okresu ważności, w zależności od ustawień właściciela strony internetowej. Użytkownik dysponuje możliwością ręcznego usunięcia wszystkich lub wybranych plików „cookies”.
b. Ze względu na niezbędność do realizacji usługi:
- niezbędne - umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach strony internetowej lub funkcjonalności z których użytkownik chce skorzystać, np. podtrzymujące sesję po zalogowaniu użytkownika,
- funkcjonalne - pliki umożliwiające „zapamiętanie” wybranych ustawień i wpływające na personalizację interfejsu. Są ważne dla działania strony internetowej. Służą do wzbogacenia funkcjonalności stron internetowych czy zapewnienia wysokiego poziomu ich funkcjonalności.
4. Zarządzanie plikami cookies.
Większość przeglądarek domyślnie jest ustawiona na akceptację zapisu plików „cookies” na urządzeniu końcowym. Użytkownicy serwisu w każdym momencie mogą dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
5. Zmiany ustawień w przeglądarce internetowej użytkownika mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji strony internetowej.
6. Pliki (cookies) z których korzysta strona internetowa (zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika) mogą być udostępnione jego partnerom oraz współpracującym z nim reklamodawcą.
7. Korzystanie z serwisu wymaga przetwarzania danych osobowych klienta w zakresie : imienia i nazwiska, nr telefonu, e-mail, adresu zamieszkania, numeru NIP. Dane będą przetwarzane przez sklep Agristar w zakresie niezbędnym do zawarcia i realizacji umowy . Dane transakcyjne, w tym dane osobowe, mogą zostać przekazane na rzecz „Polskie ePłatności” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Tajęcinie (dawniej „Paylane” sp. z o.o.), adres: Tajęcina 113, 36-002 Jasionka, KRS: 0000227278, NIP 5862141089 i REGON 220010531. w zakresie niezbędnym do obsługi płatności za zamówienie. Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Udostępnienie danych jest dobrowolne, a jednocześnie konieczne do korzystania z serwisu".
8. Dane będą przetwarzane przez sklep Agristar dla potrzeb marketingu bezpośredniego towarów lub usług oferowanych przez sklep Agristar, przy czym klientowi przysługuje wówczas prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych w tym zakresie.
9. Sklep Agristar zabezpiecza dane osobowe przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.